240 : Lesson

Fear is not justified in any form.

Fear is deception. It attests that you have seen yourself as you could never be, and therefore look upon a world which is impossible. Not one thing in this world is true. It does not matter what the form in which it may appear. It witnesses but to your own illusions of yourself. Let us not be deceived today. We are the Sons of God. There is no fear in us, for we are each a part of Love Itself.
 
恐怖とは詐欺なのです。あなたの本来の姿ではないものを見てあなたは怯えてきました。だからあなたは世界をどうしようものだと思っていのです。この世には真実はありません。世界がどうあろうと大した問題ではないのです。あなたの見ている世界はあなた自身が生み出した錯覚なのです。それを信じるのは今日からやめにしましょう。私たちは神の子です。だから、恐れなくていいのです。私たちは神の愛の中にあります。

 表現はスピリチュアルだが、私たちが知覚している世界は私たちの幻想であるというのは、スピリチュアルな文脈以前に正しく、それこそが恐怖を生み出しているのも、そう。むしろ、恐怖を作り出して、その防御として自我を形成しているのが人間で、そのように世界を知覚している。