猫猫先生の戦いは続く、かも

 ⇒AFP: WHO urges complete tobacco advertising ban to protect children

GENEVA (AFP) — The World Health Organisation said Friday that only a total ban on all forms of tobacco advertising can stop the "constantly mutating virus" of the marketing industry and protect vulnerable young people.
 
Tobacco companies are using ever more sophisticated marketing techniques, including the promotion of non-tobacco items like clothing, or sponsorship of concerts and sporting events, to evade what restrictions are already in place, the WHO noted.

 ⇒NHKニュース WHO たばこ広告全面禁止を

WHOの声明によりますと、たばこ会社は、若者をターゲットにしてたばこを魅力的な商品として広告宣伝を行っており、特に世界の若者の80パーセントを占める発展途上国で宣伝活動が盛んで、中でも若い女性が喫煙の危険にさらされていると警告しています。また、18歳以下の若者がインターネットや雑誌などでたばこの広告に接する機会が多く、WHOの調査では、13歳から15歳の若者のうち、半数以上がたばこの広告を見たことがあると答え、20パーセントがたばこ会社の商標が入った品物を持っていると答えたということです。一方、法律によってたばこの広告の規制に乗り出している国では、たばこの消費量が16パーセントも減少したと指摘して、「たばこの広告を全面的に禁止することが若者を喫煙から守る強力な手段だ」として広告の全面禁止を各国に求めています。WHOは、喫煙が原因の病気によって死亡する人は年間に540万人と推計し、対策を講じなければ、2030年には死者の数は年間800万人以上に上るだろうと警告しています。